كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
1396/6/26 یکشنبه سرپرست وزارت علوم در نشست روسای استانی : ماموریت ویژه دانشگاه پیام نور برای جهان اسلام/ دانشگاه پیام نور حمایت می شود / پیام نور سرمایه ملی و پرافتخار است


سید ضیاء هاشمی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور پیشانی آموزش نیمه حضوری و غیرحضوری است، این دانشگاه را چابک ترین مجموعه آموزش عالی کشور دانست و گفت: ماموریت آنی وزارت علوم برای دانشگاه پیام نور فراهم کردن بسترهای تحصیل برای جوانان مسلمان و مظلوم میانمار است .
سرپرست وزارت علوم در نشست روسای استانی دانشگاه پیام نور که در استان البرز برگزار شد، افزود: ما نمی توانیم نسبت به امور مسلمین بی توجه باشیم و در راستای تقویت دیپلماسی علمی باید ضمن تعریف ماموریت متناسب در حوزه ملی و فراملی برنامه ریزی کنیم.
وی با عنوان اینکه مجموعه آموزش عالی کشور یک خانواده بسیار بزرگ است، گفت: دانشگاه پیام نور یکی از زیرنظام های آموزش عالی است که به عنوان یکی از ارکان آموزش عالی ایران شناخته می شود و تکلیف ما این است که از این سرمایه های عظیمی که با تلاش و زحمات پیشینیان امروز به دست ما رسیده، حفاظت و صیانت کرده و مسیر آنها را ادامه دهیم.
وی با اشاره به رسالت مهم آموزش اذعان داشت: از آموزش عالی کشور انتظار می رود که نسبت به مسائل کشور و جامعه ملی، منطقه ای، بین المللی ، داخلی و خارجی چشمان بیدار جامعه باشد و مسائل و واقعیت ها را در عرصه های مختلف رصد کند و به عنوان یک دیده بان به جامعه، افکار عمومی، مدیران، تصمیم گیران ، سیاستگذاران و ... منعکس نماید.
دکتر سید ضیاء هاشمی تاکید کرد: با توجه به چنین رسالت مهمی نمی توانیم نسبت به مسائل و وضعیت خود بی تفاوت باشیم . ما نسبت به آموزش عالی مسئولیم .
وی ضمن تقدیر ویژه از مدیریت فعلی دانشگاه پیام نور ابراز امیدواری کرد دانشگاه پیام نور بتواند مسیر موفقیت و تعالی را پرافتخار تر طی کند.
وی همچنین به مسائل و چالش های موجود اشاره کرد و اظهار داشت: ما نمی توانیم چشم خود را بر روی چالش ها و واقعیت های موجود ببندیم و باید با تحلیل و تبیین، آینده نگری و آسیب شناسی برنامه ریزی کرده و با عنوان حوزه نخبگی جامعه ، دانشگاه را از مدیریت عوامانه و شعارهای عوام پسندانه دور نگاه داریم.
دکتر هاشمی ضمن اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی در سال های اخیر یادآور شد: دانشگاه پیام نور در حال حاضر با 500 واحد دانشگاهی درداخل و خارج فعالیت میکند و افتخارآمیز است اما روند کاهش جمعیت دانشجویی از این دانشگاه نیز مستثنی نیست کما اینکه تعداد دانشجویان این دانشگاه از یک میلیون و 200 هزار نفر در سال 89 به حدود نصف این جمعیت در سال جاری کاهش یافته و این روند بر اساس بررسی های کارشناسانه نشان می دهد که در سال های آتی نیز تقریبا سالی 100 هزار نفر از تعداد دانشجویان این دانشگاه کاسته شود.
وی تصریح کرد: اگر قرار باشد این موضوع مهم را نادیده بگیریم قطعا در سال های آینده با چالش جدی مواجه خواهیم شد چرا که بخش مهمی از هزینه های دانشگاه از محل درآمدها و عمده آن از شهریه دانشجویان تامین می شود .
وی گفت: گذشته چراغ راه آینده است و این دانشگاه می تواند با بهره مندی از ظرفیت 4 هزار عضو هیات علمی این دانشگاه ضمن حفظ افتخارات موجود، با هم افزایی تحصیل وضعیت داشته باشد و افق آینده را ترسیم نماید.
وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور از مراکز پیشران آموزش عالی کشور بوده و باید برای حفظ آن، خلاقیت ها و نوآوری هایی داشته باشد و با تحرک و تحول مثبت بیندیشد.
وی با تاکید بر اینکه حوزه آموزش عالی یک خانواده است، گفت: ما باید با آرامش مسائل و مشکلات داخل خانواده را حل کرده و به تعادل برسیم.
سرپرست وزارت علوم گفت: دانشگاه پیام نور ظرفیت هایی دارد که می تواند باز هم پیش قدم باشد و بدرخشد . دنیا دنیای رسانه است و دنیای اطلاعات نیاز به آموزش و ترویج دارد که در این زمینه دانشگاه پیام نور می تواند پیشگام باشد.
وی با اشاره به راه اندازی تلویزیون تعاملی دانشگاه توسط دکتر فرهادی گفت: بهره مندی از چنین رسانه هایی برای ترویج اطلاعات باید فراگیر تر و بیشتر شود در حال حاضر بیش از 4500 عنوان محتوای درسی تولید شده که با اهتمام ویژه در این زمینه می توانیم ماموریت ها و اهداف جدیدی را تعریف کنیم.
دکتر هاشمی گفت: کشور ما می تواند کانون علم جهان اسلام باشد و در حال حاضر نیز مسلمین عالم به ما چشم امید دوخته اند و دانشگاه پیام نور این ظرفیت را دارد که دانشگاه پیام نور جهان اسلام باشد.
وی تصریح کرد: جمعیت زیادی از هم وطنان ما در خارج از کشور زندگی می کنند و وظیفه ما این است که پیوند این عزیزان را با کشور تقویت کرده و امکان تحصیل آنها را در دانشگاه های خود تسهیل نماییم.
وی در پایان گفت: آغاز سال تحصیلی جدید باید با شکوهی در خور شآن جوانان این مرز و بوم باشد و در این راستا تمهیدات لازم را با برنامه ریزی لازم انجام دهید .

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر