كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
1396/2/12 سه‌شنبه پیام رئیس دانشگاه استان به مناسبت بزرگداشت روز معلم و استاد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان ، دکتر سید سجاد سجادی فرارسیدن روز معلم را به  همه استادان، اعضای هیات علمی و معلمان کشور تبریک گفتند . متن کامل پیام دکتر سجادی بدین شرح است :
روز معلم نماد و نشانه‌ای است برای برانگیختن افکار عمومی و وجدان ملی در حرمت نهادن به مقام استاد و معلم و باز‌آفرینی نقش بنیادین و پایدار «تعلیم و تربیت» در کشور. اگر جامعه بر مدار منزلت همه جانبه «معلم» بچرخد و «آموزش» شأن واقعی خود را در توسعه بیابد، سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی، انسانی و حتی مادی کشور مضاعف می‌شود و توسعه پایدار و متوازن، چشم‌اندازی قابل دسترسی می‌یابد.
حرمت استاد یعنی پاسداشت «دانش و اخلاق» در جامعه علمی و بزرگداشت امر آموزش، یعنی جلب توجه افکار عمومی به ضرورت دانستن و پیروی از منطق و قاعده عقلانیت درهمه امور و در همه جا. 
بهتر آن است که برای فهم مجدد مقام دانش و دانشمند و مقام انسان‌ساز معلم و تعلیم به آیین مقدس اسلام بازگردیم؛ انسان در قرآن از «آموختن» آنچه نمی‌داند کرامت می‌یابد، پیامبر‌اکرم (ص) مأمور به تعلیم و تهذیب و پایدار کردن اخلاق در میان مردم می‌شود و در سنت علوی، هر که حرفی بیاموزاند او را بنده خویش کرده است. 
در روز «معلم» که رنگ از نام و یاد استاد شهید مرتضی مطهری گرفته است، این توجه مجدد را معنا بخشیم و از خردورزی، دیانت و آزاد اندیشی او به عنوان یک استاد و مصلح بیاموزیم و بیاموزانیم. 
کشور ما امروز بیش از هر زمان نیازمند آن است که اخلاق، علم و خرد و منطق، شیوه و زبان غالب در جامعه شود. این مهم وقتی دست یافتنی است که دانش‌ورزی و اندیشمندی و سنت حرمت‌گزاری به مقام علم و اندیشه، فرا‌تر از آیین‌ها و عادات رسمی موضوعیت پیدا کند. 
اینجانب، اعتقاد دارم که باید علم و نظم علمی در دانشگاه ارتقاء یابد و شکوفایی علمی موجبات اقتدار علمی و نهایتأ اقتدارملی ایران اسلامی را فراهم نماید. لازمه این کار فراهم آوردن فضا و عرصه حرمت و اندیشیدن استاد و محقق و دانشجو و تأمین امنیت فکری، فرهنگی، علمی و شغلی برای دانشگاهیان است. 
 امیدوارم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال  نام گرفته است، به کمک همه نهاد‌ها و ارکان حکومت و دولت و همه دانشگاهیان ارجمند و نهادهای دانشگاهی و مدنی توفیق این را بیابیم که گامی هرچند کوچک در احیای منزلت استاد و معلم و ترویج اخلاق و فرهنگ و منش تعلیم و در نتیجه پاسداشت حریم و حرمت دانشگاه برداریم. 
وظیفه می‌دانم به عنوان فرزند کوچک دانشگاه سرتعظیم در برابر یکایک استادان بزرگی که در برابر هررنجی جز صبر و امید و تدبیر در پیش نمی‌-گیرند، فرود آورم و از خداوند بزرگ برای یکایک آنان توفیق روز افزون و بالندگی علمی مستمر مسئلت کنم. 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر