كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
 

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور ، گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر با حضور اعضاء هیات علمی و بنیاد نخبگان استان در دانشگاه پیام نور ستاد استان برگزار گردید.

دکتر سراج رئیس دانشگاه پیام نور استان در ابتدای این برنامه اظهارکرد: هفته پژوهش و فناوری باهدف شناسایی و توانمندسازی پژوهشگران و فناوران مراکز تحقیقاتی و علمی، شناسایی و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری (فن بازار)، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران و فناوران و برقراری ارتباط مراکز صنعتی، خدماتی و شرکت‌ها با مراکز تحقیقاتی در سطح کشور برگزار می‌شود و مهم‌ترین هدف آن نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح جامعه است .

 

وی با اشاره به برخی انتقادات در حوزه پژوهش گفت: اگر دستاوردهای پژوهشی را طی این سال‌ها بررسی کنیم، می‌بینیم که از نظر کمیت در بخش پژوهش توانسته‌ایم به دستاوردهای بسیار خوبی در مقیاس بین‌المللی دست یابیم، اما در کاربردی کردن و کیفیت پژوهش و فناوری هنوز عقب هستیم .

 

    دکتر رامین تقوی معاون پژوهشی دانشگاه بیان کردند :  ورک‌شاپ و کارگاه های آموزشی  که در سطح ملی در خصوص چگونگی تبدیل نیازهای سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به پایان‌نامه‌های تحقیقاتی در دانشگاه برگزار می‌شود که هم‌زمان مشکل سازمان‌ها، اساتید و دانشجویان حل شود؛ همچنین برگزاری سمینارهای نیازشناسی و نیازسنجی که کارشناسان سازمان‌ها می‌توانند مشکلات حوزه خود را بیان کنند، در سطح کشور بی‌نظیر است .

دکتر تقوی بیان کردند : پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری، زیربنای اقتصاد مقاومتی است، که ما در زمینه پژوهش‌های کیفی و تبدیل آن‌ها به فناوری و محصول با مشکل مواجه هستیم. در حالی‌که این امر بسیار مهم و زیربنای اقتصاد مقاومتی است و رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کرده است. بنابراین معتقدیم اگر به پژوهش و فناوری در سطح کشور اهمیت لازم داده شود، این مسئله راه و روش اصلی برای پیاده کردن اقتصاد مقاومتی است .

 

وی افزود: بسیاری از اساتید به اجرای طرح‌های پژوهشی سازمان‌ها و صنایع علاقه‌مند هستند و از سوی دیگر شاید نیازهای صنایع و سازمان‌ها به‌گونه‌ای نباشد که بتوان آن را به پایان‌نامه‌های تحقیقاتی تبدیل کرد، به عبارت دیگر همواره بین عرضه و تقاضا در حوزه پژوهش و تحقیقات کاربردی این فاصله وجود دارد‌،

در پایان این برنامه از پژوهشگران برتر دانشگاه در حوزه پژوهشی  تقدیر به عمل آمد .

 

 

 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو مطالب