كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
 
دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه پیام نور یاسوج با زیربنایی حدود سه هزار مترمربع روز پنجشنبه با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مسوولان اجرایی استانی و محلی افتتاح شد..

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان ،رییس دانشگاه پیام نور کهگیلویه وبویراحمد میزان اعتبار هزینه شده برای این دانشکده را افزون بر ۲۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

عنایت الله نجیب زاده افزود: بیش از ۱۲ میلیارد ریال از این میزان اعتبار در طول یک سال گذشته بوده است.

وی بیان کرد: این ساختمان در چهارطبقه، دارای شش سالن آزمایشگاهی ، فضاهای آموزشی و فضای هیات علمی به مدت دو سال ساخته شد.

نجیب زاده اظهار کرد: ظرفیت دانشجویی در این دانشکده دو هزار نفر در رشته های مختلف فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم پایه است.

وب تصریح کرد: این دانشکده با زیربنای ۳ هزار و ۱۶۸ متر با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال در چهار طبقه و در مدت دو سال ساخته شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این ساختمان دارای ۶ آزمایشگاه و ۱۵ کلاس درس برای تحصیل دانشجویان این رشته ساخته شده است.

وی به سایر پروژه‌های عمرانی دانشگاه اشاره و عنوان کرد: ساختمان سوله کارگاهی آزمایشگاهی با زیربنای یک‌هزار و ۱۵۰ متر و با پیشرفت ۵۰ درصدی با اعتبار ۸ میلیارد ریال در محوطه پردیس این دانشگاه در حال ساخت است.

این مسئول به ساخت ساختمان اداری مرکزی دانشگاه پیام‌نور یاسوج، اشاره کرد و گفت: پروژه ساختمان اداری مرکزی یاسوج با زیربنای ۸۵۰ مترمربع و پیشرفت ۸۵ درصدی و اعتبار ۱۹ میلیارد ریال در حال ساخت است.

نجیب‌زاده افزود: ساختمان فرهنگی مذهبی این دانشگاه با زیربنای یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۴۰ درصد در حال ساخت است که با افتتاح این ساختمان‌ها بخشی از کمبود فضای فیزیکی این دانشگاه رفع می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فضای سایت دانشگاه پیام‌نور را ۵٫۵ هکتار دانست و بیان کرد: مشکل کمبود فضای فیزیکی و تحصیلی در دانشگاه پیام‌نور استان یکی از مشکلات اساسی دانشجویان بود که تلاش می‌کنیم که این کمبود را برطرف کنیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین بر ضرورت تقویت و توسعه فضاهای علمی و آموزشی در استان تاکید کرد و افزود: ایجاد زیرساخت های فیزیکی و سخت افزاری اولویت اساسی در تحقق این مهم است.

سید موسی خادمی افزود: بیش از ۵۵هزار دانشجو در قالب ۲۲ واحد دانشگاهی در این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: ۱۵هزار نفر از این تعداد در قالب ۸۰ رشته نیز در دانشگاه پیام نور مشغول تحصیل هستند.

خادمی ارتقا سطح کیفی و علمی در دانشگاه های این استان را یاداور شد و افزود: توسعه رشته های تکمیلی در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا باید در اولویت دانشگاه های استان قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دانشگاه های این استان قابلیت تبدیل شدن به عنوان دانشگاه های پایلوت در مناطق جنوب کشور را دارند.

غلام محمد زارعی افزود: موقعیت منحصر بفرد و موقعیت مطلوب آب و هوایی و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب شرایط را برای تحصیل دانشجویان در نقاط مختلف کشور در این استان فراهم کرده است.

وی یکی از مشکلات و چالش های فرا روی مراکز علمی و دانشگاهی را در سطح کشور و این استان را ارتباط ضعیف آنها با صنعت دانست.

زارعی اظهار کرد: رشته های تحصیلی در دانشگاه ها باید متناسب با نیاز و ضرورت های موجود در استان باشد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو مطالب